140325

Då jag lagt ned en del arbete sista tiden på att försöka få dispens att få använda två hopkopplade kärror till studentkörningarna kom det stora bakslaget. Hade äntligen fått kontakt med en av de högsta ansvariga på Transportstyrelsen i dessa frågor, och han ansåg det näst intill omöjligt då detta med ” persontransporter på öppet flak vid särskilt  tillfälle” är ett stort undantag från vägtrafikförordningen. Enda sättet att gå vidare med detta ligger på regeringsnivå och det låter ju hopplöst. Får tänka ut något annat sätt för att helst kunna få med mig så många som möjligt. Det är ju ett tag till det är dags som tur är.

Våren 2014

Har använt vårens fritid åt att ändra om kärran och allt blev till det bättre, dvs rymligare, säkrare och lättare att bygga ihop till nästa säsong. Årets Halmstadklass var på 32 pers och de upplevde att det var  gott om plats, vilket är bra att veta. Precis som förra året blev det tyvärr bara en körning trots stort intresse och mycket berodde ju på att nästan alla hade samma avslutningsdag. Jag tror jag hade 10 förfrågningar om just samma datum  och det är synd att man inte kan klona sig själv och ekipaget vid dessa tillfällen.

imageimage

Då det tråkigt nog hände en del olyckor på stundentflaken i år blev det extra hård koll på flaken och att alla regler efterföljs. Alkohol och flaskor  var totalförbjudet under körningen ( vilket alltid gällt men slarvats med) Har dock aldrig upplevt finare stämning på flaket än i år och beror nog både på en underbar och tacksam klass samt ett välförtjänt uppehåll i ” skålandet”.

trim.47E13D56-1E43-4057-AD1C-8E1ADC59CB5C

Se gärna filmklippet ovan ( kan ta en stund att ladda upp )

Strax efter jippot kom det flera trevliga mail om hur roligt man haft och att allt blev över förväntan. Efter ytterligare någon dag kom det optimala som man helst vill höra: Vi hade naturligtvis bästa ljudet enligt de som varit och kollat på festligheterna. Sånt värmer gott efter allt hårt arbete.